Postup prací pod hradem v Bratislavě
Napsal admin • Úno 25th, 2011 • Rubrika: OHL ŽSV prosinci proběhla tlaková zkouška nového vodovodního potrubí v tunelu pod Bratislavským hradem. Cílem probíhající rekonstrukce je zajištění statické bezpečnosti a trvanlivosti nosné konstrukce tak, aby tunel odpovídal evropským bezpečnostním kritériím. Rekonstrukce pobíhá od května 2009 do května 2010. Po dokončení se zvýší v tunelu rychlost projíždějících tramvají, bude mít nové osvětlení a kamerový systém. Celkové náklady na rekonstrukci tunelu činí 8,1 ml. € bez DPH. Investorem stavby je hlavní město Bratislava, zhotovitelem jsou OHL ŽS, a.s., Skanska BS a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť a.s.
„Letošní rok jsme práce završili úspěšnou tlakovou zkouškou nového potrubí DN 800. Pro příští rok nám zbývá vybudovat přepojení obou portálů tunelu a také zakrýt kolektor poklopy v rámci konečných povrchových úprav do definitivní nivelety kolejového svršku“, vysvětlil Miroslav Patsch, projektový manažér ze Skanska BS.
Tunel byl vybudován v letech 1943-1949 jako silniční. Poslední větší rekonstrukce stavby se uskutečnila v 80. letech. „Jedním z cílů rekonstrukce je zabezpečení statické bezpečnosti a trvanlivosti nosné konstrukce. Po ukončení prací by měl tunel odpovídat všem přísným evropským bezpečnostním kritériím,“ uvedl Ing. Dušan Chovanec, manažer obchodu a ekonomiky OHL ŽS, a.s. organizační složka. Bude kompletně osvětlený a pod stálým kamerovým dohledem. Zároveň se zvýší také rychlost tramvají, která byla v posledních měsících před uzavřením tunelu pro bezpečnost cestujících snížena na 10 km/h.
Hlavní město Bratislava ve spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a.s. oficiálně zahájily projekt rekonstrukce tramvajového tunelu pod Bratislavským hradem v květnu 2009. Zhotovitelem jsou společnosti OHL ŽS, a.s., Skanska BS a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť a.s.
admin je
Email na autora | Všechny články od admin